dilluns, 26 de juliol del 2010

Esquerra denuncia que l’Estat torna a marginar la demarcació en infraestructures i la condemna a seguir pagant peatge amb l’excusa del pla anticrisi

Esquerra Republicana de Catalunya surt al pas a l’anunci d’aquest dijous del Ministeri de Foment, el qual inclou en el seu pla d’austeritat i retallada pressupostària la rescissió del contracte de cinc grans obres previstes a Catalunya, entre les quals el quart tram de l’Autovia A-27 entre la Variant Valls i Montblanc.

El ministre de Foment, José Blanco, ha assegurat que no es planteja rescatar cap peatge i que Foment no crearà noves autovies en zones on ja hi ha autopistes de peatge no saturades. I això té una traducció directa amb les nostres comarques, amb l’agreujant que es produeix l’endemà mateix de la trobada entre els presidents català i espanyol i en la qual José Montilla va demanar clars gestos polítics per rescabalar Catalunya de la retallada de l’Estatut per part del Tribunal Constitucional.

Amb l’excusa d’un pla contra el dèficit públic creat per una crisi que Zapatero no ha sabut gestionar mai, l’anunci significa que ja ens podem oblidar de l’Autovia A-7 al nord d’Altafulla i al sud de l’Hospitalet de l’Infant durant una llarga temporada; el Govern de l’Estat discrimina Catalunya i perpetua el greuge històric que significa ser la Comunitat Autònoma que més quilòmetres de peatge té a l’Estat i que més anys porta pagant-los. Zapatero li diu als catalans i les catalanes del sud que s’armin de paciència si volen circular per les carreteres N-340, N-240 i N-420, o que paguin els peatges de l’AP-7 i l’AP-2.

La bèstia negra, l’A-27
El tram de Valls a Montblanc de l’A-27 es va adjudicar l’agost de 2008. Sempre ha arrossegat retard, tant en els passos previs a la seva adjudicació com en la seva execució. L’Autovia A-27 ha esdevingut la bèstia negra de les infraestructures de l’Estat a la demarcació, com ho van ser les obres defectuoses de l’AVE per la comarca de la Conca de Barberà. Cal recordar que el tram que el Ministeri atura encara ha de retocar el projecte executiu dels dos túnels que foradarien el Coll de Lilla.

Esquerra acusa el PSOE de convertir l’Autovia A-27 en l’engany més gran als contribuents, només equiparable al nyap dels governs del PP amb les obres de l’AVE pels túnels de Montblanc. Un nyap que ha suposat invertir 115 milions més dels previstos per reforçar els túnels i per apuntalar el viaducte de Montblanc

Crònica dels incompliments constants
A banda de les cinc obres a Catalunya cancel·lades, Foment ha anunciat que s'hi afegirà la reprogramació d'altres que s'endarreriran entre un i quatre anys. Esquerra recorda que els altres tres trams de l’Autovia A-27 (Tarragona-el Morell, el Morell-Valls i Variant de Valls) arrosseguen retards en l’execució.

Ara tocarà el rebre un altre cop als ciutadans d’aquestes comarques, perquè els retards en la tramitació de l’A-27 ja existien molt abans que Zapatero admetés la crisi.

Any 2008. En els Pressupostos Generals de l’Estat de 2008, el PSOE va aprovar invertir 50 milions en els quatre trams de l’A-27, i al final de l’any l’execució va ser ZERO. Aquest mateix any electoral, els diputats del PSC-PSOE van enganyar-nos inflant les partides de l’Autovia als pressupostos generals de l’Estat.

Any 2009. els socialistes van fer desaparèixer dels pressupostos el quart tram de l’A-27 tot i que estava adjudicat (des de l’agost de 2008).

Any 2010. Enguany tampoc es compliran les partides pressupostàries ni els terminis que els diputats del PSC van fer al gener d’enguany, en una roda de premsa en la que van responsabilitzar als alcaldes del retard de les obres.