diumenge, 5 d’octubre del 2008

L’alcalde, Tomàs Bigorra, exigeix la restitució immediata de la xarxa i que l’empresa compensi els clients pels problemes i maldecaps que els ha creat

Serveis tant imprescindibles per a un municipi i els seus ciutadans com són el Consultori mèdic, el Ceip Cingle Roig, la línia de fax de l’Ajuntament, o entitats com la Cooperativa Agrícola i Caixa Rural de Vilaplana, junt amb una trentena de veïns del nostre poble, continuen sense línia de telèfon des de fa dotze dies.

El motiu d’aquesta incomunicació és la tormenta que hi va haver el passat 22 de setembre, que va afectar la central de Telefònica de l’Aleixar i també la línia i el cablejat fins als abonats, deixant sense servei bona part del poble de Vilaplana.

El nostre Ajuntament va presentar, després dels estralls de l’aiguat, una queixa davant Telefònica instant-la a restablir la normalitat en les línies afectades per l’avaria i perquè aquesta empresa realitzés els treballs necessaris per restablir el servei al més aviat possible, ja que aquesta corporació és conscient que hi ha persones grans que viuen soles i serveis de primera necessitat afectats, com és el cas del consultori mèdic.

L’alcalde de Vilaplana, Tomàs Bigorra, ha exigit a Telefònica el restabliment immediat d’aquest servei, però també manifesta que no n’hi ha prou amb un pedaç per a restablir els mínims estàndards de qualitat que hauria de tenir el servei de telefonia fixa al seu municipi.

Tomàs Bigorra recorda que el problema ve de lluny pel poc manteniment i baixa inversió de Telefònica. La central de l’Aleixar és insuficient i obsoleta, moltes de les línies que arriben a Vilaplana no tenen la potència necessària per a poder connectar-se a la xarxa ADSL, i les noves peticions són ateses amb dificultat per part d’aquesta empresa de telecomunicacions.

L’alcalde posa de manifest que Telefònica no disposa dels elements suficients de protecció per a resguardar la integritat de la xarxa davant d’episodis meteorològics adversos i lamenta que periòdicament es produeixen situacions de falta de línia quan hi ha mal temps. Tomàs Bigorra també es queixa dels pocs recursos que aquesta companyia ha posat a disposició per a reparar l’avaria i restablir el servei que els abonats, això sí, paguen puntualment, i ressalta que aquests mateixos clients abonats ja fa dotze dies que no tenen el servei que els correspon pel preu abonat.

Finalment, l’alcalde de Vilaplana exigeix a Telefònica que l’incompliment del servei durant els dies que dura l’avaria el reflecteixi a les factures del seus clients del mes de setembre mitjançant un abonament de descompte que compensi l’incompliment de contracte i els maldecaps i problemes que ha provocat durant aquests dies a tots els afectats.


Contingut integre de la nota de premsa tramesa per l'Ajuntament de Vilaplana als mitjans de comunicació el 1 d'octubre de 2008.

1 comentari:

Carles Casanovas ha dit...

He tret de la meva memòria, un poema dedicat a La Vilaplana´, de quan vaig fer el servei militar a Castillejos. Si el voleu llegir,
cerqueu el Blogg "el rocar de Tiana"
un poema, que potser us ferà gracia...o no .
Del racó de la memòria l'he tret,
i del racó de les postals la foto.
Amb tot el meu afecte i
consideració.
Si la trobessi-ho a la noia dels préssecs doneu-li les gràcies.
Carles Casanovas -Tiana. El Maresme.